TAITO lanceert nieuwe generatie e-steps

De Gentse start-up TAITO lanceert een nieuwe generatie e-steps. Uit onderzoek blijkt dat e-steps niet altijd even veilig zijn in het verkeer en daarom brengt TAITO een gloednieuwe generatie steps op de markt. In tegenstelling tot andere elektrische steps is de TAITO veel stabieler en minder onderhevig aan trillingen door zijn drie wielen en innovatieve vering. Bovendien is hij volledig modulair opgebouwd en dus snel te repareren door onze gecertifieerde partners in je buurt. Tot slot wordt de TAITO hoofdzakelijk geproduceerd en geassembleerd in België. “Ons doel is om de veiligste elektrische step op de markt te brengen”, aldus Jules Dobbelaere. “Bovendien streven we naar het ultieme gebruiksgemak met een comfortabele dienstverlening dichtbij huis. Kortom, de volwassen versie van de e-scooter of e-bike. Evenveel fun, maar veel betrouwbaarder. Een TAITO moet je voor het leven kopen, dus hebben we ervoor gezorgd dat elk onderdeel te hersteld en/of vervangen kan worden.” Vandaag start de pre-sale van TAITO op via crowdfunding-platform Indiegogo.

Gentse start-up gaat voor veiligere micromobiliteit

E-scooters zijn de afgelopen jaren enorm in opmars, maar niet altijd even veilig. Zo blijkt uit cijfers van Vias dat er in de eerste negen maanden van 2021 664 letselongevallen met een e-step plaatsvonden. Vaak gingen die ongevallen gepaard met hoofdletsels. Volgens Vias is de voornaamste reden voor het aantal ongevallen de onstabiele en hobbelige rijervaring op kasseien, gladde wegen en bij putten in de weg.

TAITO vergroot veiligheid, comfort en betrouwbaarheid van e-steps

In het design van TAITO hebben de oprichters François Desmet, Nathan De Baets en Jules Dobbelaere gekozen voor een design met optimale schokdemping dankzij drie grotere, pneumatische banden, een gepatenteerde, innovatieve vering en een zwevend houten platform. Bovendien staan er ook lichten, pinkers en een toeter op de TAITO voor een optimale veiligheid. “Ons innovatief veringsysteem biedt verschillende voordelen; een verhoogde stabiliteit, beter comfort en een toegevoegde fun-factor. Met de 3 wielen ben je alvast veel stabieler en geniet je van een intuïtieve rijervaring waarbij je kan leunen in de bochten, een beetje zoals bij een ski.”

“Het rubberen veerelement vangt oneffenheden van de weg en trillingen op, zodat de Belgische kasseien geen probleem vormen voor de TAITO. Dit laat je toe om als gebruiker meer ontspannen en aandachtiger te rijden terwijl je geniet van de omgeving”, aldus François Desmet.

TAITO investeerde ook in een upgrade in de levensduur van de e-step dankzij betrouwbare kwaliteit, zijn bestandheid tegen alle weersomstandigheden en de mogelijkheid om elk onderdeel te herstellen dankzij zijn modulair ontwerp dat hoofdzakelijk in België of Europa gemaakt is. De step is ontwikkeld voor langdurig gebruik, waarbij elk onderdeel zeer gemakkelijk met een paar bouten vervangen kan worden.

“Actuele elektrische steps worden geproduceerd met weinig of geen aandacht voor service of duurzaamheid. De onderdelen worden vaak gelijmd in plaats van vast geschroefd, waardoor je ze letterlijk moet kapottrekken om ze te kunnen vervangen. Bovendien is er momenteel bijna geen enkele step waterdicht. In principe mag je dan ook niet in de regen of plassen rijden, om te voorkomen dat er water insijpelt en de elektronica permanent beschadigd. Wisselstukken zijn ook zeer moeilijk te vinden waardoor ze uiteindelijk wegwerpproducten zijn”, aldus François Desmet.

“Naast veiligheid, vinden we betrouwbaarheid van uiterst belang”, vult Jules Dobbelaere aan. “De e-steps die vandaag op de markt komen, zijn vaak laag in kwaliteit, niet volledig herstelbaar en kennen weinig service. Daarom zal de TAITO ook gekoppeld worden aan een app als eerste aanspreekpunt voor herstellingen bij gecertificeerde partners in de buurt, een mogelijke diefstalverzekering en een GPS-volgsysteem dat er samen met het geïntegreerde alarmsysteem en meerdere vergrendelingsmogelijkheden voor moet zorgen dat de step altijd veilig is.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.