Euroma en Jonnie Boer lanceren vier wereldse BBQ-specerijenmelanges

Kruiden- en specerijenleverancier Euroma introduceert samen met sterrenchef Jonnie Boer vier nieuwe specerijenmelanges speciaal voor de BBQ: American, Mexican, African en Asian style. Met deze blends staat er zo een werelds gerecht op tafel. De nieuwe kruidenlijn is verkrijgbaar bij Plus en Hoogvliet. Vanaf 24 april is deze ook te koop bij Albert Heijn.

Euroma en Jonnie Boer hebben in samenwerking de nieuwe Euroma BBQ by Jonnie Boer specerijenmelanges ontwikkeld. Deze zijn ontstaan vanuit het geloof dat barbecueën meer is dan eten grillen. Het draait ook om de beleving: geuren, smaken en samenzijn. Het doel is om de beleving, horende bij de vier belangrijkste BBQ regio’s, waar te maken. Hierbij geven kruiden vaak de richting, omdat bepaalde smaken de keuken van een bepaalde regio definiëren. Voor Amerika is de heilige drie eenheid, groene paprika selderij en ui, voor Mexico is dit chipotle en kaneel, voor Afrika een cacao en chili melanges voor Azië is het juist limoenblad.

“Bij het ontwikkelen van een specerijenmelange is het belangrijk dat de smaken kloppen bij wat we zeggen. Staat er hot & fruity op de verpakking? Dan verwacht ik bijvoorbeeld citroengras tegen te komen. Door veel te reizen, heb ik aan de lijve ondervonden hoe specerijen in verschillende landen gebruikt worden. De smaken, geuren en ervaringen van de verschillende regio’s hebben we in een potje weten te krijgen”, aldus Jonnie Boer.

Veelzijdige toepasbaarheid
De diversiteit van de Amerikaanse, Mexicaanse, Afrikaanse en Aziatische keuken is groot. Met de vier BBQ by Jonnie Boer specerijenmelanges is het ook voor de hobbychef eenvoudig om een gerecht uit de gekozen werelddelen klaar te maken. De kruiden van Jonnie Boer zijn zo gemaakt, dat er weinig mis kan gaan. “Proef en speel als een echte chef”, zegt de productontwikkelaar van Euroma. “Juist door te proberen en experimenteren, ervaar je wat smaakmakers kunnen doen. Zo kun je ook dipsausjes en dressings maken met deze kruiden. Kortom; simpel, lekker en leuk.”

Puur en subtiel
Voor Jonnie Boer is balans het toverwoord: “Wij proberen zo goed mogelijk de échte smaken te creëren. Als je in bijvoorbeeld Azië bent, dan zijn alle smaken subtiel en zeker niet overheersend. Dit is onze basis en inspiratie. Samen met de productontwikkelaars van Euroma hebben wij de melanges gemengd en getest, net zolang tot we de perfecte balans gevonden hadden.” BBQ smaakmakers zijn vaak zwaar in zout, suiker en rooksmaak. De specerijenmelanges van Euroma BBQ by Jonnie Boer zijn 100% puur. Door de kwaliteit van de kruiden en specerijen is het toevoegen van zout niet nodig.

Het bericht Euroma en Jonnie Boer lanceren vier wereldse BBQ-specerijenmelanges verscheen eerst op Beleef.nl.