BrandingMania in de horeca

Tegenwoordig is de concurrentie op zo’n beetje elke markt moordend. Consumenten hebben, door de komst van het internet, veel meer opties gekregen voor het aanschaffen van producten en diensten. Dit maakt branding een onmisbaar punt voor ondernemingen anno 2022. De gele M van McDonalds, het logo van Coca Cola of het eerlijke imago van Tony’s  zijn allemaal voorbeelden van uitstekende branding.

Zie je wel
Een belangrijk onderdeel van branding is het creëren van naamsbekendheid. Een trend die je vooral binnen de horecasector steeds meer binnen ziet komen is het bedrukken van bijvoorbeeld servetten, snackbakjes, bierviltjes en houten wegwerpbestek. Door het bedrukken van producten met jouw merknaam of logo voeg je automatisch persoonlijkheid toe aan de klantbeleving van de consument. Daarnaast worden de consumenten en anderen meer “exposed” aan jouw logo of merknaam waardoor je brand awareness creëert.

Wil je in een korte tijd veel exposure creëren? Bestel dan etiketten op rol. Hiermee plak je gemakkelijk stickers met jouw logo of restaurantnaam op allerlei meeneemverpakkingen waardoor je als het ware mee naar huis wordt genomen door de consument.

Goede (in)druk
Menukaarten zijn een goed voorbeeld van producten die een positieve indruk kunnen maken op de klantbeleving wanneer deze er professioneel uit zien. Dit is het eerste wat de consument in handen krijgt van het restaurant en wanneer deze er heel oud en versleten uitzien maakt dit geen goede eerste indruk. Laat daarom menukaarten drukken als restaurant zijnde om zo een professionele eerste indruk achter te laten.

Look good, feel good
Naast dat het voorzien van een logo en/of merknaam op producten bijdraagt aan de branding, komt het ook een stuk professioneler over naar de consumenten toe. Dit draagt bij aan de klantbeleving waardoor eten nog lekkerder smaakt, kleding nog leuker staat en producten nog mooier zijn.

Het park in
De zomer komt steeds dichterbij, en wat hebben we er een zin in. Mooi weer en langer licht waardoor we natuurlijk weer massaal het park in trekken. Lekker BBQ’en of ergens eten afhalen, maar dan zonder plastic wegwerpproducten. Vanaf 1 juli 2023 komt er voor de TO-GO markt een verbod op dit soort producten en dus zullen alle afhaalmaaltijden in de toekomst voorzien zijn van duurzame alternatieven. Maar waarom wachten? Zeg nee tegen plastic wegwerpartikelen en kies deze zomer al voor duurzame alternatieven.

Het bericht BrandingMania in de horeca verscheen eerst op Koffiegek.nl.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.