5 tips om dit najaar voldoende fruit te eten

Het najaar is in volle gang, de dagen worden korter en kouder. Dat betekent ook dat onze weerstand afneemt, des te belangrijker dus om iedere dag genoeg fruit te eten. Zo krijg je voldoende vitamines binnen om de koude dagen gezond door te komen! Hier vind je 5 tips om dit najaar op gemakkelijke én leuke wijze voldoende fruit te eten.

Tip 1: Weet wat je nodig hebt
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid fruit is 200 gram, dat is ongeveer 2 stuks fruit. Fruit is namelijk goed voor je gezondheid: het bevat veel vitamines, mineralen en voedingsvezels. Bedenk dus aan het einde van elke dag even of je al 2 stuks fruit hebt gegeten. Zo niet, eet dan ‘s avonds op de bank nog een mandarijn of sinaasappel of neem een lekker bakje yoghurt met kiwi of peer.

Tip 2: Maak het jezelf gemakkelijk
Heb je geen tijd (of zin) om fruit te schillen en te snijden? Maak het jezelf gemakkelijk en kies voor voorgesneden stukjes fruit. Ga bijvoorbeeld voor een kant-en-klare fruitbowl van Albert Heijn. De verpakking van deze fruitbowl is optimaal afgestemd op het fruit. Met zo min mogelijk plastic wordt een zo lang mogelijke houdbaarheid gerealiseerd met behoud van kwaliteit én smaak. De fruitbowl van Albert Heijn bevat maar liefst 550 gram ananas, cantaloupe en watermeloen. Met deze fruitbowl heb je dus ruim 5 porties fruit in huis!

Tip 3: Koppel fruit eten aan een gewoonte
Sport je elke ochtend? Of loop je elke middag na de lunch een rondje buiten? Koppel deze gewoontes dan aan het eten van fruit. Eet bijvoorbeeld na het sporten een bakje kwark met perzik of bessen of eet tijdens je dagelijkse wandelingetje een banaan. Zo maak je van fruit eten een (lekkere) gewoonte!

Tip 4: Verwerk fruit in meerdere eetmomenten
Vers fruit past bij elk eetmoment! Doe ’s ochtends bijvoorbeeld stukjes appel door je havermout, vul de lunch aan met een bakje druiven en eindig de dag met een toetje van stukjes meloen en ananas. Albert Heijn maakt dit extra gemakkelijk met de fruitbowl waar al dit fruit voorgesneden in zit. Zo sta je niet de hele dag fruit te snijden en maak je het makkelijk en leuk om fruit te verwerken in meerdere maaltijden op de dag. Een extra tip: de fruitbowl met verse meloen, ananas, appel & druif is ook perfect voor een fruitpunch deze kerst!

Tip 5: Verwerk fruit in gerechten waar je het niet verwacht
Maak deze koude maanden een beetje tropischer door fruit te verwerken in gerechten waar je het niet verwacht. Heb je bijvoorbeeld wel eens gedacht aan wraps met vega kip en ananas, een curry met mango of geroosterde druiven met burrata? Combinaties waar je niet zo snel aan denkt, maar die wel heel lekker zijn. Zo maak je het eten van fruit leuker, makkelijker en verrassend!

Het bericht 5 tips om dit najaar voldoende fruit te eten verscheen eerst op Beleef.nl.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *